6. Vederlag og udlæg
6.1 Medmindre andet er skriftligt aftalt, skal vederlaget for tjenesteydelser baseres på det medgåede tidsforbrug (inklusive rejsetid) samt Sydkystens Kranservice’s gældende timesatser. Alle priser er eksklusive moms og andre afgifter. For arbejde uden for normal arbejdstid kan der opkræves betaling i henhold til de gældende tillægssatser.
6.2 Sydkystens Kranservice har ret til at modtage betaling for alle omkostninger forbundet med Leveringen, herunder transport, indkvartering og bespisning.
6.3 Medmindre andet er skriftligt aftalt, faktureres vederlag og udlæg bagud hver 14. dag. Ved for sen betaling påløber morarenter på 1,5 % pr. påbegyndt måned, indtil betalingen er modtaget.
7. Ejendomsforbehold
7.1 Sydkystens Kranservice forbeholder sig ejendomsretten til Leveringen, indtil den fulde betaling for Leveringen er modtaget. Indtil da er Kunden forpligtet til at opbevare Leveringen forsvarligt og forsikre den for egen regning. Kunden må ikke disponere over Leveringen ved videresalg, udlejning, pantsætning eller lignende, før ejendomsretten er overgået til Kunden.
7.2 Hvis Kunden misligholder sine betalingsforpligtelser, har Sydkystens Kranservice ret til at tage Leveringen tilbage uden yderligere varsel.
8. Ansvar for mangler
8.1 Kunden skal straks ved modtagelsen af Leveringen foretage en grundig undersøgelse for at identificere eventuelle mangler. Mangler, der opdages eller burde være opdaget under en sådan undersøgelse, skal straks meddeles Sydkystens Kranservice skriftligt.
8.2 Sydkystens Kranservice forpligter sig til inden for en rimelig tidsramme at afhjælpe mangler ved Leveringen, der skyldes fejl i materialer eller håndværk, forudsat at Kunden har reklameret rettidigt og skriftligt i overensstemmelse med punkt 8.1. Sydkystens Kranservice vælger frit mellem afhjælpning, omlevering eller kreditering af en del af købesummen.
8.3 Sydkystens Kranservice påtager sig intet ansvar for mangler, der skyldes normal slitage, forkert brug eller manglende vedligeholdelse af Leveringen. Kunden kan ikke kræve afhjælpning af mangler, hvis der er foretaget reparationer eller ændringer af Leveringen uden forudgående skriftlig accept fra Sydkystens Kranservice.
8.4 Sydkystens Kranservice's ansvar for mangler er begrænset til 12 måneder fra leveringstidspunktet, medmindre andet er skriftligt aftalt.
9. Ansvarsbegrænsning
9.1 Sydkystens Kranservice er kun ansvarlig for skader, der direkte skyldes grov uagtsomhed eller forsætlige handlinger fra Sydkystens Kranservice. Ethvert ansvar for indirekte tab, herunder, men ikke begrænset til, driftstab, avancetab, tab af data og tab af goodwill, er udtrykkeligt udelukket.
9.2 Sydkystens Kranservice's samlede erstatningsansvar, uanset grundlag, er begrænset til et beløb svarende til værdien af den pågældende Levering.
10. Force majeure
10.1 Sydkystens Kranservice kan ikke holdes ansvarlig for manglende opfyldelse af sine forpligtelser som følge af force majeure. Force majeure omfatter blandt andet naturkatastrofer, krig, oprør, lockout, strejke, arbejdsnedlæggelse, offentlige myndigheders indgreb, samt andre forhold, som Sydkystens Kranservice ikke er herre over.
10.2 I tilfælde af force majeure suspenderes Sydkystens Kranservice forpligtelser, indtil hindringen er ophørt. Hvis hindringen varer længere end 90 dage, er begge parter berettiget til at ophæve aftalen uden erstatningsansvar.
11. Fortrolighed
11.1 Kunden må ikke uden forudgående skriftlig godkendelse fra Sydkystens Kranservice dele eller anvende informationer om Sydkystens Kranservice' forretningshemmeligheder eller andre fortrolige oplysninger, som Kunden har fået adgang til i forbindelse med aftalen.
12. Lovvalg og værneting
12.1 Enhver tvist, der måtte opstå i relation til aftalen, skal afgøres efter dansk ret, med undtagelse af internationale privatretlige regler, der kunne føre til anvendelse af anden lovgivning end dansk ret.
12.2 Tvister skal behandles ved de danske domstole, med Sydkystens Kranservice's hjemsted som det relevante værneting.